fbpx

Excelența operațională - lean management

Dacă în urmă cu câțiva ani existența instrumentelor Lean și implementarea conceptelor de eficiență și îmbunătățire continuă însemna un avantaj competitiv evident, în zilele noastre a devenit o necesitate fără de care o afacere nu se poate dezvolta peste nivelul unei companii mici sau medii pentru simplul fapt că nu nu beneficiază de o structură care să îi permită să concureze cu jucătorii importanți.

Prin urmare, Excelența Operațională trebuie să fie o parte integrantă a strategiei de business și a sistemului de management atunci când se dorește obținerea unei performanțe stabile și sustenabile în timp.
SOLICITĂ O EVALUARE ACUM!

ARII DE EXPERTIZĂ

ÎMBUNĂTĂȚIREA PROCESELOR 
OPERAȚIONALE

Evoluția permanentă a procesului operațional este o nevoie permanentă generată de creșterea cerințelor clienților finali precum și de creșterea complexității produselor sau a serviciilor. 

Analiza procesului și identificarea oportunităților de îmbunătățire, împreună cu fluidizarea acestor procese, sunt pașii esențiali care trebuiesc urmați de către toate companiile care-și doresc să obțină performanță operațională, eficacitate și profit. 

Există nenumărate instrumente care pot fi utilizate în acest sens și tot ce trebuie făcut este să fie cunoscute, implementate și folosite în mod corespunzător.

MANAGEMENTUL STOCURILOR, ACHIZIȚIILOR, A LOGISTICII ȘI A LANȚULUI DE APROVIZIONARE & LIVRARE

Reducerea costurilor operaționale este influențată în mod direct de controlul stocurilor în vederea reducerii valorii și volumelor acestora. 

Având în vedere costurile în creștere a materialelor și fluctuația ofertei în piață, gestiunea corectă a rezervelor și a inventarului devine un deziderat obligatoriu pentru a evita blocajele financiare sau creșterea exagerată a cash-flow-ului. 

Timpul necesar pentru a acoperi solicitările clienților este și el un element de luat în seamă atunci când ne gândim la eficiența lanțului de aprovizionare și expediere.

TPM - MENTENANȚA UTILAJELOR ȘI A FACILITĂȚILOR

Investițiile în facilități, echipamente și utilaje pot fi un câștig sau o pierdere în funcție de intervalul de disponibilitate al acestora. Activitatea de mentenanță desfășurată corespunzător nu ne va garanta doar disponibilitatea utilajelor ci și funcționarea acestora la randamente crescute. 

Îmbunătățirea unor indicatori cruciali ca OEE, MTTR sau MTBF poate fi realizată doar acționând într-un mod profesionist și științific atunci când vine vorba de analiza statusului problemelor sau pierderilor și planificarea măsurilor curative sau preventive, mergând până la acțiuni proactive de dezvoltare a capacităților și a parametrilor de funcționare a facilităților, echipamentelor sau utilajelor.

TQM - MANAGEMENTUL CALITĂȚII

Standardul de calitate este setat de piață. Rolul organizațiilor este să își construiască propriul sistem intern de asigurare a calității conform așteptărilor clienților. 

Un astfel de sistem este structurat pe mai multe nivele și conține instrumente de analiză și răspuns pentru neconformități, alături de o abordare sistematică, pentru a genera calitate în cadrul proceselor și implicarea tuturor membrilor organizației. Astfel, prim implementarea unui sistem TQM, reducem în mod vizibil și consistent costurile și consecințele lipsei de calitate.

5S - ORGANIZAREA SPAȚIILOR DE LUCRU

“Un loc pentru toate și toate la locul lor!” este sintagma cea mai reprezentativă pentru a descrie utilitatea acestui concept de bază care asigură organizarea optimă a spațiilor de lucru și a elementelor utilizate în cadrul activității. 

Respectând acest concept elementar sunt eliminate o serie de pierderi și sunt asigurate și condițiile de bază ale siguranței la locul de muncă.

MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII PRODUSELOR NOI

Atunci cand dezvoltăm un produs sau un serviciu nou, ori când generăm o versiune îmbunătățită a celor deja existente, este necesar să utilizăm o formă structurată și organizată care să ne ajute să luăm în considerare cât mai mulți parametri și să evităm posibile probleme ale produsului sau serviciului încă din faza de design. Este de asemenea important să avem un timp cât mai scurt al dezvoltării și un cost cât mai redus atât pentru procesul de dezvoltare și mai ales pentru produsul sau serviciul generat.

ÎMBUNĂTĂȚIRE CONTINUĂ - KAIZEN

Privit de multe ori ca un concept exclusiv teoretic care ne învață să căutăm permanent perfecțiunea, imbunătățirea continuă poate lua forme concrete, palpabile și structurate. Kaizen presupune instrumente specifice de complexități diferite aliniate la complexitatea generală a problemelor abordate. Utilizarea corectă a acestor instrumente garantează identificarea precisă a cauzei de baza și generarea de contramăsuri eficiente care garantează obținerea rezultatului optim și rezolvarea definitivă a problemei abordate.

MANAGEMENTUL ENERGIEI, RESURSELOR NATURALE ȘI AL MEDIULUI

Respectarea cerințelor legale este doar punctul de pornire atunci cand vorbim despre managementul de mediu și cel al resurselor naturale. Activitățile operaționale necesită utilizarea de resurse naturale și energie iar costurile acestora sunt în creștere continuă. Managementul corect al acestora și instrumentele care asigură o analiza coerentă vor contribui la decizii de eficientizare și la proiecte de reducere a consumului și inclusiv a costurilor. Reducând consumul protejăm atât natura - pentru generațiile următoare, cât și bugetul companiei din perspectiva costurilor operaționale suplimentare.

MANAGEMENTUL SECURITĂȚII MUNCII ȘI AL ACCIDENTELOR

Un mediu de lucru care predispune membrii echipelor la accidente sau la boli
profesionale generează un cost inacceptabil pentru companii. Absenteismul, scoaterea din activitate a unor specialist cu un nivel înalt de pregătire și cu experiență, precum și pensionarea prematură pe caz de boală a acelorași angajați generează pierderi uriașe și perturbări de activitate care afectează exponențial performanța companiei. Toate acestea pot fi evitate respectând metodologia specifică și construind, cu ajutorul acesteia, a unui mediu de lucru care identifică și elimină situațiile generatoare de riscuri și de accidente.

Avantajele de business ale excelenței operaționale

Iată câteva beneficii directe pe care le produce programul nostru de excelență operațională 

Return-on-investment extrem de rapid?

Da, desigur! Pentru că, în acord cu valorile și experiența companiei noastre, ne folosim know-how-ul și resursele pentru a livra, de fiecare dată și cu aceeași intensitate, rezultate orientate către profit și sustenabilitate.
Mai mult»
Eficientizarea tuturor proceselor
Evitarea și prevenirea risipei
Organizare până în cele mai mici detalii
Creșterea productivității
Creșterea și stabilizarea profitului

+70% Performanta Operationala si costuri mai mici cu peste 100.000 euro pe an?

Desigur. În cadrul unei companii de vânzări cu servicii de logistică integrate – lider de piață în România în domeniul propriu de activitate, pentru care echipa noastră a dezvoltat un sistem de management integrat.
Mai mult»

Ai nevoie de performanță operațională acum?

REZERVĂ O ÎNTÂLNIRE ACUM CU EXPERȚII 
ADAPTIVE MANAGEMENT!
checkphonecloud-checkcogfile-addusersconstructionrocketbuslistarrow-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram