Dezvoltarea unui sistem de management integrat într-o companie de vânzări cu servicii de logistică integrate – lider de piață în România în domeniul propriu de activitate.
Premise:
Programul a inceput din dorința echipei de top management de a dezvolta mai mult sistemul intern de management. În urma participării la un curs de management susținut de un consultant Adaptive Management, echipa de top management a identificat oportunitatea și partenerul pentru a reforma din temelii sistemul de management conform celei mai avansate metodologii existente în piață plus posibilitatea de eficientizare a activității operaționale.
S-a conturat un proiect mixt cu reconfigurarea sistemului de management 80% și eficientizare de procese operaționale 20% din totalul proiectului.
Metodologie:
Pasul 1
Pentru a identifica structura optimă a proiectului, consultanții Adaptive Management au desfășurat un audit de 2 zile în care au analizat status quo-ul modelului de organizare managerială și a modul în care se desfășurau activitățile operaționale.
Pasul 2
Proiectul propus, în conformitate cu rezultatele auditului, a presupus:
- Implementarea unui sistem nou de indicatori de performanță (KPI-OPI-KAI)
- Reorganizarea spațiilor operaționale prin implementarea 5S
- Reorganizarea procesului de lucru al echipelor operaționale în vederea eliminării activităților fără valoare adăugată
- Reorganizarea structurii organizatorice în raport cu noul model de business (organigrama)
- Implementarea unui sistem de evaluare și management al competentelor și dezvoltarea competențelor manageriale ale echipei de management operațional.
Rezultate
S-a identificat clar nivelul de competență necesar pentru fiecare post din companie și scorul total al punctelor de competență la nivelul întregii companii.
S-a creat un plan de back-up și de training necesar pentru dezvoltarea competențelor specifice la persoanele de back-up.
Prin reorganizarea modului de lucru a echipei organizaționale, a fost crescută performanța echipei operaționale cu cca. 70%, eliminând în totalitate orele suplimentare efectuate de către aceasta, reducând lead time-ul livrărilor către clienți si permițând reducerea headcount-ului cu 20% generând astfel o economie semnificativă în bugetul de salarii.